Please enable JS

Dijital Pazarlamayı Kaçınılmaz Kılan 6 Neden

Dijital Pazarlamayı Kaçınılmaz Kılan 6 Neden

Dijital Pazarlamayı Kaçınılmaz Kılan 6 Neden

d F / Anıl Çil / sosyal medya, teknoloji, kral, içerik, dijital pazarlama

Gelişen teknoloji ve çağımızın gün geçtikçe artan sosyal hareketliliği pazarlama dünyasında yepyeni kapılar açmaktadır. Nispeten yeni bir alan olduğunu varsayabileceğimiz dijital pazarlama, günümüzde gittikçe yaygınlaşan mobil alışkanlıklara bağlı olarak pazarlama sektörünün öncüsü olmaya en yatkın adaydır. Dijital pazarlama, gelişen internet ve mobil teknolojiyle birlikte hayatımıza giriş yapan yeni medyanın en önemli ürünlerinden biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Pazarlama sektörünü online ve interaktif bir şekilde müşteri karşısına çıkaran dijital pazarlama, sektörün kaçınılmaz bir parçası haline gelmiştir. Peki dijital pazarlamayı bu derece kaçınılmaz yapan faktörler nelerdir?

 

Bu faktörlerin en başına dijital pazarlamanın ulaşım ve hedef kitlesini ekleyebiliriz. Adından da anlaşıldığı üzere, dijital pazarlama dijital ağların bütün avantajlarına birebir sahip bir pazarlama kanalıdır. Bu avantajlardan en önemlisi dijital pazarlamanın performans açısından ölçülebilir olmasıdır. Performans açısından ölçülebilir olmak demek, pazarlanan ürünün sosyal ağlarda ne derece etkileşime geçtiğini ön görebilmek demektir. Dijital pazarlama alışagelmişin yanı sıra, ürün reklamının kaç kişi tarafından görüldüğünü ve ne kadar süreyle incelemeye alındığını ölçmek ve buna dayalı ulaşım kapsamının boyutlarını keşfetmek adına eşsiz bir avantaj sağlar.

 

Dijital pazarlamayı kaçınılmaz kılan bir diğer faktör ise arama motoru pazarlaması (SEM) ve arama motoru optimizasyonu (SEO) gibi bileşenler yardımıyla, pazarlanan ürünün direkt olarak dijital platformlarda müşteri karşısına çıkarılmasıdır.  SEO ve SEM gibi ürünü hedefe kısa yoldan ulaştıran unsurlar sayesinde dijital pazarlama sektörde büyük bir ivme kazanmıştır.

 

Dijital pazarlama stratejilerinin farklı alanlarda farklı hedeflere kolayca ulaşabilir olması, dijital pazarlamayı aynı doğrultuda tercih edilebilir yapmaktadır. Geleneksel pazarlama stratejilerinin önüne geçen bu pazarlama türü, içeriği tümüyle hemen herkesin kullanmaya başladığı mobil ortama aktararak ulaşım kolaylığı sağlamaktadır.  Bu özellik de dijital pazarlamayı kullanıma daha elverişli yapmaktadır.

 

Geleneksel pazarlama yöntemlerinde alışık olduğumuz tekniklerin yanı sıra, dijital pazarlamanın ürünü yeniden pazarlama yetisi onu bir o kadar daha kaçınılmaz hale getirmektedir. Peki, nedir bu yeniden pazarlama yetisi? Hepimizin internet sitelerinde aradığı ürünün hemen her sitede kendini göstermeye devam ettiğine tanıklık etmişliği vardır. İşte bu yöntemle dijital pazarlama, ürünü hedef kitlesinin odağı haline getirerek satış imkânlarını artırmayı hedeflemektedir. Bu özellik de onu, marka bilinirliğini artırmak adına avantajlı bir teknik haline getirmektedir.

 

Bu faktörlere ek olarak, dijital pazarlamanın interaktif bir yöntem oluşu, müşteriden geri dönüt almaya olanak sağlamaktadır. Bu geri dönüşler çerçevesinde ürün ve marka geliştirilmesine açık bir kapı bırakılmaktadır. Müşteriyle olan bu etkileşim dijital pazarlamayı tercih edilebilir yapan en önemli özellikler arasında yer almaktadır.

 

Dijital pazarlama bir yandan da hem zamandan hem de maddi açıdan tasarruf etmenize olanak sağlamaktadır. Geleneksel tekniklerden farklı olarak dijital pazarlama, müşteri-hedef kitlesinin reklama anında ve masrafsız olarak ulaşmasına imkân tanımaktadır. Gelişen teknolojiyle birlikte hayatımızın her alanında yer edinen bu pazarlama stratejisi gün geçtikçe daha da önem kazanmaya ve pazarlama sektöründe daha da etkili olacağına dair ipuçları vermeye devam etmektedir.