https://www.qbicom.com.tr/wp-content/uploads/2021/06/blog-header-bg-min-5.png

E-posta Pazarlaması

Markaların veya işletmelerin, hedeflerine ulaşabilmek adına yapacakları ürün tanıtım, bilgilendirme, kampanya etkileşimi ve marka iletişimi için e-postayı araç olarak kullanmasına e-posta pazarlaması denir. E posta pazarlaması, etkili ve ölçümlenebilir bir metod olup hedef kitle ile direkt olarak iletişim sağlaması açısından dönüşüm oranının da yüksek olduğu bir teknik olarak karşımıza çıkmaktadır.

E posta pazarlamasının en temel amacı, doğru zamanda doğru hedef kitleye doğru içeriğin çıkarılmasıdır. E-posta pazarlama, ROI  (yatırımsal geri dönüş) ve hedef kitle ile etkileşimi en yüksek olan dijital pazarlama araçlarından biridir.

E-Posta Pazarlaması Nasıl Yapılır?

E-posta pazarlamasındaki en önemli konulardan biri, e-posta içeriğinin açılmasının sağlanmasıdır. Başarıya ulaşmak için tüketiciye e-posta içeriğinin okutulmaya çalışılması gerekmektedir. Markaların üzerinde en çok düşünmesi gereken konulardan bir tanesi, çeşitli yöntemler kullanılarak e-posta açılma oranlarının artırılmaya çalışılmasıdır.

Etkin E-posta Pazarlaması Nasıl Yapılır?

Dikkat Çekici Başlık: Kelimelerin gücünün en etkili olarak hissedildiği yerlerden bir tanesi, başlık kısmıdır. Özellikle e-posta okuyucularının dikkatini çekmek adına etkili bir başlık belirlenmesi e-postanın içeriğinin açılma oranının artması açısından çok etkili olacaktır.

Kişiselleştirme: Kişiselleştirme yapılarak çok daha etkin sonuçlar elde edilebilmesi sağlanmaktadır. Kişilerin özellikle markalarla özel bilgilerini paylaşmasının bir nedeni de kendilerine özel teklif sunulmasını beklemeleridir. Kişilerin sitede yaptığı ziyaretlere, okudukları içeriklere, sepete attıkları ve satın aldıkları ürünlere göre özelleştirilmiş e-posta içerikleri sağlanması gerekmektedir.

Marka İsmiyle Gönderim: Gönderim kısmında mutlak suretle markaya yer verilmesi gerekmektedir. Bu yazım şekli, hem tüketici ile markanız arasında bir güven oluşmasını hem de markanızın bilinirliğinin artmasını sağlayacaktır.

Direkt Satış Yapmayın: İnsanları direkt olarak satışa davet etmek olumlu sonuç vermeyecektir.

Tüketiciler gün içerisinde bu gibi mesajların bombardımanına uğradıkları için algılarında seçicilik yaratacak çalışmalar için gayret sarf etmek gerekir. Bu nedenle ürünlerin kullanım alanları, ürün ile alakalı ip uçları ve ürünün faydaları ile alakalı içerikler üretilmesi gerekmektedir.

Doğru Mesaj: Başlık ile tutarlı bir içeriğin hazırlanması da yine başarılı bir dönüşüm için önemli kriterlerden bir tanesidir. İlaveten eklenecek videolar, gifler ve emojiler de tüketicinin, mesajın tamamını okuması açısından etkili olacaktır. Özel düğme eklentileri de mesaj içeriğini okuyacak tüketiciler özelinde dönüşümü artıracak diğer bir unsurdur.

Mobil Uyumluluk: Akıllı cihazların kullanımı arttıkça e-postaların mobil cihaz üzerinden açılma ve okunma oranları da artmaktadır. Bu nedenle, mobile uygun e-posta içerik ve tasarımlarının hazırlanması gerekmektedir. Özellikle şablonların mobile uygun olarak yapılması şarttır.